Seminari a càrrec de Meritxell Ramírez i Ollé: Desmitifiquem-nos de les tecnociències

Us proposem una nova sessió del cicle de Seminaris STS organitzats pels grups de recerca Barcelona Science and Technology Studies Group (STS-b) (UAB), Care and Preparedness in the Network Society (CareNet) (UOC) i Open Science and Innovation (UOC):

Dia i hora: Dimarts 14 de gener de 2020, de 12.30 a 14h

Lloc: Universitat Oberta de Catalunya, edifici Tibi3 (Av. Tibidabo 47, 08035 Barcelona), sala Arendt (planta -2)

Títol: Desmitifiquem-nos de les tecnociències

Ponent: Meritxell Ramírez i Ollé

Resum: La nostra vida quotidiana està plena de relats estereotipats i parcialment falsos de les tecnologies i les ciències que poden tenir conseqüències tràgiques. En el cas de les ciències del canvi climàtic, la circulació de mites ha resultat molt perjudicial per a la credibilitat d’aquesta comunitat científica ja que s’ha comprovat la falsedat d’aquests mites a partir de la filtració de correspondència privada (un cas conegut com a ‘climategate’). A partir de la investigació publicada recentment al meu llibre “Into the Woods: an Epistemography of Climate Change” (Manchester University Press), desmitificaré cinc aspectes de la producció de coneixement científic: a) Transparència; b) Dogmatisme; c) Aïllacionisme; d) Consens i e) Escepticisme. Els estudiosos socials de la ciència i la tecnologia cal que insistim en el nostre objectiu fundacional: hem de deslliurar les nostres societats dels mites perniciosos de les tecnociències i oferir imatges més justes i reveladores sobre el funcionament de les tecnociències.

La Meritxell Ramírez i Ollé és doctora en Estudis Socials de la Ciència i la Tecnologia per la Universitat d’Edimburg. Ha impartit cursos de grau i postgrau a la University College de Londres, i actualment és professora col·laboradora del Grau de Ciències Socials i del màster de Filosofia per als Reptes Contemporanis de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Es prega confirmar assistència a eaibar@uoc.edu