Lloc: Universitat Oberta de Catalunya. Sala Tony Bates (al hall de l’edifici). Av. Tibidabo 39. 08035 Barcelona

Dia i hora: Dimarts 4 d’octubre de 2016. De 12.30 a 14h.

Programa:

12.30 Obertura: Marta Aymerich. Vicerectora de Recerca de la UOC.

12.40 Roderic Guigó. Investigador i Group Leader al Centre de Regulació Genòmica.

12.50 Àlex Hinojo. Membre d’Amical Wikimedia.

13.00 Eduard Aibar. Professor dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC i director del projecte.

13.30 Torn obert d’intervencions i preguntes.

14.00 Cloenda

L’assistència a l’acte és lliure.

Eduard Aibar presentarà els principals resultats del projecte de recerca “Anàlisi del contingut científic de la Viquipèdia en espanyol”, finançat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia i desenvolupat per membres del grup de recerca sobre Open Science & Innovation (https://osi.blogs.uoc.edu/) de la Universitat Oberta de Catalunya (Maura Lerga, Josep Lladós, Antoni Meseguer, Julià Minguillon i Peter Dunajcsik). L’objectiu general de l’estudi ha estat dur a terme una anàlisi exhaustiva del contingut científic de la versió  espanyola de Viquipèdia. El projecte s’ha desenvolupat al voltant de quatre eixos: (1) l’anàlisi de la qualitat del contingut científic de la Wikipedia espanyola; (2) un estudi de la presència de la ciència espanyola a Viquipèdia; (3) l’estudi dels editors i del procés d’edició dels articles en temes de ciència; i (4) una anàlisi del tractament de temes controvertits en ciència i tecnologia a la Viquipèdia. Finalment, fruit de l’estudi, s’ha dissenyat també una “Guia de recomanacions i bones pràctiques per a editar el contingut científic de Viquipèdia” orientada a científics, centres de recerca, universitats i societat científiques.

logo_MINECO_FECYT_Web

marca_uoc_blanc_paper

Advertisements

2 thoughts on “Acte de presentació pública del resultats del projecte de recerca “Anàlisi del contingut científic de la Viquipèdia en espanyol”